מחנה פסח 2024 בארכימדס!

ימים א'-ה' |  מיועד לתלמידי כיתות ג'- ט'

מלאו את הטופס לקבלת פרטים נוספים

כמו בשנה שעברה, במהלך חופשת חג הפסח תשפ"ד נקיים מחנה טכנולוגי ומדעי לילדים ולנוער בארכימדס- מרכז הנדסה לנוער מבית מכללת עזריאלי.

מחנה פסח יציע רכישת ידע בתחומים טכנולוגיים ומדעיים שונים תוך התמקדות בלמידה פעילה וחווייתית לצד פעילות חברתית. הפעילויות יותאמו לגיל המשתתפים, ינגישו מדע וטכנולוגיה תוך חיבור ליומיום והדגשת זוויות ראייה ייחודיות ויועברו כסדנאות מבוססות התנסות אישית.

המחנה מיועד לתלמידי כיתות ג'- ט' ויתקיים בקב' קטנות (עד 16 תלמידים).

המחנה יתקיים במשך חמישה ימים בקמפוס עזריאלי, מכללה אקדמית להנדסה בשכונת בית הכרם בירושלים.

 

תאריכים: 14-18.4.24 (ימים א'-ה' בלבד).

שעות: 08:15-14:45 | מחנה לחט"ב בשעות 09:00-14:30

עלות: 850 ₪ | הרשמה מוקדמת- לנרשמים עד ה- 31.3.24
העלות תהיה 750 ₪ 

 

סדר יום:
08:15- הגעה, בדיקת נוכחות, פעילות חברתית קצרה

08:30-10:00- משבצת פעילות ראשונה

10:00-10:30 הפסקת עשר

10:30-12:00 משבצת פעילות שנייה

12:00-12:45 הפסקת צהרים

12:45- 14:30 משבצת פעילות שלישית

14:30-14:45 סיכום יום, סידור כיתה

*המחנה אינו כולל ארוחות.
תינתן אפשרות למשתתפים לחמם ארוחות בקפיטריה ולאכול במרוכז בליווי צוות המחנה.

הנחה בגובה 5% תינתן ברישום
ילד שני (או יותר).

ההנחה תינתן על סה״כ הסכום.

ההרשמה על בסיס מקום פנוי.

תכנים לפי שכבת גיל
*פתיחת קבוצה מותנית ברישום של 13 משתתפים לפחות.

כיתות ג'-ד'

אוהבים לפתור חידות? לבנות ולהרכיב דברים?

במחנה נכיר מגוון תופעות מדעיות מרתקות שנבין ונפתור בעזרת רמזים והסקת מסקנות.

למשל, מהם הכוחות בעזרתם מטוס מתרומם לשמים? איך בעצם עובד טלסקופ? ומה זאת קרינת UV?

הצטרפו אלינו לביצוע חקירות ופתרון בעיות שבעזרתן נכיר טוב יותר את הכוחות הפועלים בעולמנו.

במחנה: קינמטיקה, כוחות ניוטון, סוגי אנרגיות, גלים ואופטיקה, בנייה של מודלים וניסויים הנדסיים.

אזלו המקומות!

ללמוד לתכנת בשפה אינטואיטיבית שמיועדת לילדים! בתוך המשחק מיינקראפט!

מיינקראפט הוא משחק עולם פתוח המאפשר לשחקנים לבנות באופן חופשי בתוך עולם קוביות תלת ממדי. המשחק מאפשר מצבי משחק שונים כמו הישרדות, יצירתי , הרפתקאה ועוד.

המחנה משלב פיתוח חשיבה יצירתית ופתרון בעיות יחד עם יישום קוד.

לגלות ולחקור בעולם טכנולוגי דרך למידה מהנה הכוללת משימות ותרגילים מעשיים.

במחנה נלמד ליצור ולתכנת אובייקטים, סקינים, בלוקים ועוד. נלמד להכיר מושגים כמו משתנים, סוגי מידע, אופרטורים ופונקציות, נכיר את החשיבות של “לולאות” בעולם התכנות ונתמודד עם אתגרי בניה שונים.

כיתות ה'-ו׳

אנחנו מזמינים אתכם למסע בעולם המייקינג שיכלול רובוטיקה, הדפסה בתלת ממד, חיתוך בלייזר וכמובן תוכנות מחשב ועיצוב שבעזרתן נתחקה אחרי אופן העבודה והחשיבה של מהנדסים ומהנדסות.

במהלך המחנה נכיר ונתנסה בטכנולוגיות הייצור השונות על שלביהן ונסיים בפרויקט אישי או זוגי של פיתוח מוצר, החל מהיכרות עם הצורך ותכנון המוצר ועד לפיתוחו ובנייתו כתוצר ממשי (שלוקחים הביתה 😊). כמו כן, נבקר במעבדה מתקדמת במח' הנדסה תעשייה וניהול במכללה.

המחנה משלב כלים דיגיטליים, פיתוח הדמיון, יצירתיות וראייה מרחבית.

ללמוד לתכנת בשפה אינטואיטיבית שמיועדת לילדים!

ידיעת תכנות הינה אחת המיומנויות הקוגניטיביות החשובות במאה ה -21. סקראץ' הינה שפת תכנות שפותחה באוניברסיטת M.I.T המאפשרת ליצור משחקים, סרטונים וסיפורים תוך כדי לימוד יסודות התכנות.

סקראץ' מבוססת על שפה וויזואלית המורכבת מצורות, בלוקים ודמויות המחליפות פקודות וכתיבת קוד. התוכנה מאפשרת לצייר, להקליט או להוסיף דמויות, רקעים וצלילים לסביבת הפיתוח ומסייעת באופן ידידותי להבין מושגים מעולם הלוגיקה והמתמטיקה כמו צירים או משתנים.

המחנה משלב פיתוח חשיבה יצירתית ופתרון בעיות.

כיתות ז'-ט׳

בעולם של היום, בו מהירות מחשבתית ויכולות אנליטיות גבוהות הן המפתח להצלחה, שחמט הוא כבר הרבה יותר מסתם משחק– הוא מגרש האימונים לחיים.

במחנה נעסוק בנושאים הבאים-

עקרונות וטקטיקות בסיסיות בשחמט, פתיחות ידועות בצורה כללית, אסטרטגיית אמצע משחק, הבנה של מבני הרגלים (החיילים הפשוטים), טקטיקה ואסטרטגיה של סיומים, הבנה של עמדה (חולשות בעמדה, איומים אפשריים וכו'). לאחר היכרות עם נושא נערוך סאשן של משחקים לצורך התרגול.

במחנה נעשיר ונרחיב את ידיעותינו בשחמט, נפתח יכולת משחק ונתרגל תפישה אסטרטגית, גמישות בחשיבה ויצירתיות.

*המחנה מיועד לתלמידים שמכירים את המשחק ורוצים להעמיק את ידיעותיהם. לא למתחילים!

שפת JAVA  הינה אחת משפות התכנות הפופולאריות ביותר בעולם המיועדת לשימוש בטכנולוגיות אינטרנט ומשמשת כיום מיליוני מתכנתים בארץ וברחבי העולם.

במחנה נלמד לעבוד בסביבת העבודה eclipse, נלמד טיפוסי משתנים, כיצד לקלוט מידע מהמשתמש, וכן נכתוב קוד ובו התניות ולולאות.

לבסוף, אחרי שנתקדם קצת בחומר ניצור פרויקט סופי ובו קוד משחק שידמה משחקי קלפים/ קוד תחרות באמצעות זריקת קוביות, קוד שיגלה מספרים ראשוניים בטווח נתון ועוד!

*המחנה מיועד לתלמידים ללא רקע קודם בג'אווה או בתכנות.

לפרטים נוספים  ניתן לפנות למשרד ארכימדס   
טל׳ 02-6591886 (בין השעות 12:00-15:00) או למייל yaelgi@jce.ac.il

גלילה לראש העמוד

ביחרו את המחנה המתאים לכם

כיתות ג׳ – ד׳

כיתות ה׳ – ו׳

כיתות ז׳ – ט׳

מלאו את הטופס ותקבלו קישור לסיור וירטואלי למייל
דילוג לתוכן